AirCar lidojošā auto tehnoloģiju nopērk Ķīna

Tehnoloģiju aiz AirCar lidojošā auto, oriģināli izstrādāta un veiksmīgi veikusi izmēģinājuma lidojumu, nopērk Ķīnas firma. 

Darbināta ar BMW dzinēju un normālu degvielu, 2021. gadā AirCar lidoja 35 minūtes starp divām Slovākijas lidostām, izmantojot to skrejceļu, lai paceltos un nolaistos.

Pagāja vien divas minūtes, lai pārveidotu auto uz lidaparātu. Tagad transportlīdzekļi, kas balstīti uz esošā auto dizainu, tiks izmantoti “specifiskā ģeogrāfiskā Ķīnas reģionā”. Hebei Jianxin Flying Car Technology Company, kā galvenā lokācija ir Kangžou, nopirkusi ekskluzīvas tiesības gan ražot, gan izmantot AirCar neatklātā vietā. Atšķirībā no droniem līdzīgajām pasažieru lidmašīnām, AirCar nepaceļas un nenolaižas vertikālā kustībā – tai ir nepieciešams skrejceļš. 

Pēc iepriekšējās iegādes no cita Slovākiju lidmašīnu ražotāja uzņēmums ir uzbūvējis savu lidostu un lidošanas skolu. 

Pagājušajā mēnesī uzņēmums Autoflight veica pasažieru pārvadāšanas bezpilota testa lidojumu starp Šenženas un Džuhajas pilsētām. Ceļš, ko ar auto var nobraukt 3 stundu laikā, tika paveikts 20 minūtēs, lai gan lidaparātā nebija neviena pasažiera.

2023. gadā par elektrisku lidojošo taksometru Ķīnas ierēdņi apbalvoja firmu eHang ar drošības sertifikātu. Apvienotās Karalistes valdība sacīja, ka lidojoši taksometri varētu kļūt par ikdienišķu parādību jau 2028. gadā. 

KleinVision atteicas atklāt, cik Ķīnai izmaksāja šī tehnoloģija. 2022. gadā Slovākijas Transporta autoritātes AirCar izsniedza lidojumderīguma sertifikātu. Lidojošo tehnoloģiju varēja manīt Mr Beast publicētā YouTube video. 

AirCar mūsdienās

Protams, šāda veida transportam ir ievērojami šķēršļi, runājot par infrastruktūru, regulām un publikas viedokli. “Šī drosmīgā jaunā personīgā transportlīdzekļa pasaule darbojas kā lielisks izlīdzinātājs,” saka aviācijas konsultants Stīvs Vraits. 

Globālie mēģinājumi regulēt nozari atstāja “ikvienu apjukušu, cenšoties izdomāt jaunus jautājumus, ko nepieciešams uzdot”. 

“Šādā ziņā Rietumu vēsture dažkārt var palēnināt lietu norisi, jo ir neliela vēlme mēģināt un iespiest jaunās mašīnas vecajās kategorijās,” Vraits piemin. “Ķīna to varētu uzskatīt par iespēju tikt uz priekš.”Līdzīgas bažas kādreiz izskanēja par elektroauto. Tagad Ķīna ir kļuvusi par globālā tirgus līderi. 

Slovāku AirCar pārdošana varētu rast jautājumus par to, vai Ķīna varētu rīkoties tāpāt ar lidojošām automašīnām. Vraits sacīja, kamēr prototipi kā AirCar ir “jautri”, realitāte visdrīzāk būs ikdienišķāka “ar rindām un bagāžas pārbaudēm un vēl ko.”

Avots: BBC

Dalies :

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Atbildēt

Jaunākie apskati
Tev varētu interesēt