Kamēr visā pasaulē tiek plaši diskutēts ar degvielas piesārņojumu un pāreju uz elektroauto, daži uzņēmumi iegulda izpētē, lai izveidotu degvielu, kas mazāk piesārņo vidi. Viens no šādiem uzņēmumiem ir Porsche, kas izstrādā eFuel degvielu. Šobrīd tiek runāts, ka auto, kas brauktu ar šo degvielu, vidi piesārņotu līdzvērtīgi kā elektroauto.
Tas šķiet visai interesanti, ka laikā, kad vairums auto ražotāju pāriet uz elektroautomašīnu ražošanu, Porsche pēta, kā radīt degvielu, kas sadegot nepiesārņo vidi vairāk kā elektrības ražošana. eFuel mērķis ir panākt oglekļa dioksīda samazinājumu par 85%, kas, kā norāda Porsche, ir samazinājums, kas panākts ar elektriskajiem automobiļiem, lai gan šis skaitlis atšķiras atkarībā no tā, kur dzīvojat un kā tiek ražota elektroenerģija.
eFuel ražošanas procesā izmanto atjaunojamos energoresursus, lai sašķeltu ūdeņradi no ūdens un pēc tam ūdeņraža pārvietošanas procesa rezultātā iegūtu sintētisko benzīnu. Tā nav jauna ideja: tā sauktais Fischer-Tropsch process tika izmēģināts jau 1920. gadu sākumā, un tiek uzskatīts, ka tas sastāda 9% no militārās degvielas, ko Vācija izmantoja Otrā pasaules kara laikā un 25% no civilās transportlīdzekļu degvielas šajā pašā laika posmā.
Porsche un partneris Exxon sadarbojas ar Siemens Energy, lai 2022. gadā sāktu eFuel ražošanu blakus vēja ģeneratoru fermai Čīlē. Pirmās partijas apjoms būs tikai apmēram 34000 galonu jeb aptuveni 128704 litru, un 2026. gadā tas sasniegs 145 miljonus galonu jeb aptuveni 549 miljonus litru.
Avots: CNET