Sākumlapa › Forumi › Notepad.lv › IT ziņas › Raksti › E-talonam jābūt katram kabatā
Š is bija stāsts, kurš bieži vien atbilda īstenībai. Vai jaunais e-talons atrisinās šīs problēmas? Divu nedēļu laikā, kamēr ciemojos Rīgā, centos apgūt un iztestēt šo jauno sistēmu. Lūk, mans 10 braucienu ietilpīgais e-talons:
[img]
Pirmais iespaids pozitīvs, tāds parocīgs izmērs un galvenais, ka pieejams 5, 10 vai 20 braucienu skaitam. Pirmā reize tāda nedroša sanāk, bet e-talona video iedrošināts nākamos veicu jau ar testēšanas nolūku. Kompostrēšana caur parasta biezuma maku – strādā. Caur jakas kabatu – strādā. Caur Bībeli un pierakstu kladi – strādā. Atkārtota kompostrēšana neizdodas, jo kompostrēšanas pelēkā kaste atbild, ka brauciens jau ir apmaksāts.
Visiem rīdziniekiem noteikti jau ir šis plastikāta e-talons, kurš pat karstas ūdens glāzes nebīstas. Bet kartona e-talons baidās, kā rezultātā iegūstam kailu RFID sensoru.
[img]
Būtībā šis īpaši neatšķirās no tiem, kurus lieto veikalos. Esat noteikti redzējuši drēbēm tos pelēkos vai melnos aplīšus, vai kādiem diskiem plastmasas apvalciņu. Lielo kompāniju darbiniekiem parasti ir iedalītas savas RFID čipu atslēgas. Arī pasēs šāds čips tagad ir. Š o RFID čipu priekšrocība ir tā, ka nevajag iekšēju enerģijas avotu, tas darbojās no stacionārās iekārtas izstarotajiem radio viļņiem. Ir vēl, protams, arī otra veida RFID čipi, kuriem ir savs enerģijas avots, bet ar tiem ikdienā retāk saskaramies.
Mēneškartiņas tipa e-talona lietotājiem šī jaunā sistēma nepatiks. Kāpēc tā? Nu, katru braucienu ir nepieciešams reģistrēt, jo tas nepieciešams braucienu apmaksas uzskaitei. Sīkākai informācijai lūkojiet e-talona mājas lapu
Fiška jau laba, bet informācija par viņu ir pārāk maza. Visur kur skaties ir kautkādi posteri par to cik no 2008 gada 1. janvāra, maksās biļetes, bet par smieklīgā paskata e-taloniem praktiski nekā nav, tikai kautkāds tur plāns. Ne lietošana, ne cenas. Es piemēram visu laiku pērku m/b vienam maršrutam tikai darba dienās, un kautkā neesmu redzējis, ka kautkur būtu rakstīts, ka turpmāk arī šāds tips būs pieejams. Pa radio arī reklāma iet, lai cilvēki zvana uz 1188, ja viņiem ir jautājumi, bet tur pazvanot tāda nauda jāmaksā .. Katrā ziņā Rīgas Satiksme, pret mums, kā pret klientiem, neizturas tā kā vajadzētu.
1) esošie mēnešbiļešu tarifi un plāni paliek tādi kā līdzšim.
p.s. Kur tad no studnetiem, skolēniem ir dabūjis to etalonu. Man joprojām nav vēl atsūtīts, kaut gan teica, ka būšot jau 15. aprīlī.
Bet vispār nāk smiekli par rīdzeniekiem kuriem pāreja uz talona kompostrēšanu no talona nopirkšanas sagādā lielas problēmas un tagad šitas varbūt to atrisinās. Loading gadījumā neesi viens no viņiem?
Es piekrītu loading, neesmu redzējsi tādu gadījumu, ka nepārbaudītu vai ir samaksāts par braucienu.
p.s. Kur tad no studnetiem, skolēniem ir dabūjis to etalonu. Man joprojām nav vēl atsūtīts, kaut gan teica, ka būšot jau 15. aprīlī.
Īstenībā tādu gadījumu netrūkst, bet jau krietni samazinās, jo mēneša sākuma visiem kotroles darbiniekiem vēl nebija to figņu, lai pārbaudītu etalonu. Š obrīd jau vajadzetu būt visiem. Bet es vēl mierīgi dzīvoju ar pēdējo mēnešbiļeti. 😀 Un vispār viņi neievēro datumos kuros bija jāizsūta etaloni. Ja man līdz nākamās nedēļas sākumam vēl nebūs, tad laikam nāksies sūdzēties. Pa kuru laiku, lai es papildinu, ja viņi atsūtīs pāris dienas pirms neizbēgami būs viņš jāsāk lietot?
Lietoju, ērti. Nav kā pušplēstam katru reizi jāskrien pēc biļetēm, var abas piecas vienā reizē nopirkt. Un lētāk – 5 braucieni (5×50=250=Ls2.50) ir par 2.00
Līdz šim visu laiku biļete maksāja 40 sant. Tas, ka tgd ir “lētas” 5 un vairāk braucienu biļetes ir muļķības. Nu 5 jau nu noteikti nav lētākas. 10 un 20 braucienu gan sanāk nedaudz lētākas nekā agrāk maksāja parasta biļete. Ērtumu gan diemžēl vēl neesmu pārbaudījis, laikam vēl ilgi būs jāgaida “15.aprīlis”, kad izsūtīs visiem studentiem viedkartes.
. Kur tad no studnetiem, skolēniem ir dabūjis to etalonu. Man joprojām nav vēl atsūtīts, kaut gan teica, ka būšot jau 15. aprīlī.
Izsūtīja 15. aprīlī, jāsāk lietot 1. maijā. 🙂 Laika vēl daudz, atsūtīs. 🙂
msh, atbildi uz tavu jautājumu var atrast rakstā.
Tad neraksti par sevi, neveiklo rīdzenieku kā par “lauku jēkabu” 😀
P.S. Ienāca atmiņā, ka vienā autoforumā parasti cilvēki, vecumā virs 30 gadiem, ne-IT fani, ierēca un paironizēja par to etalonu – gan jau ka ieviešanas izmaksu vai kādas citas muļķības dēļ.
Var jau paņemt to karti priekš x braucieniem, tikai liekas pārāk nepieņemami, ka, lai šos braucienus veiktu ir termiņš viens gads (ja nemaldos), kas man šķiet greizi – kāds ir pamatojums šādam termiņam – gribētu zināt.
Preses relīzes