Sākumlapa › Forumi › Citas tēmas › Sludinājumi › Vai programmētāji mēdz pazust?
Varbūt kāds pazīst Vladislavu vai ir kaut kur redzējis? Būsim priecīgi par jebkādu informāciju.
Vairāk par Vladislava pazīmēm var izlasīt
Parasti, līgumos ir jāatrunā maksājumi par daļām, reāli maksā par reāli izdarīto darbu, lai jebkurā gadījumā viena vai otra puse var atkāpties no solījumiem, un neviens ne izpildītājs ne pasūtītājs nav zaudētājos.
Otrs tie kuri nolīgst tkai vienu cilvēku, pie 3 cilvēku darba visbiežāk saskarās ar šādām problēmām kā termiņi, deadline, neizpildīts darbs, jo grib vienam cilvēkam uzkraut gan projekta vadīšanu, dizainu izstrādi, programmēšanu, testēšanu un vēl marketinga cilvēka darbu.
php.lv forums ir pilns ar šim diskusijām ko katrs pasūtītājs var analizēt.
Otrs, īsti nav saprotams, vai reali tas cilvēks ir pazudis, vai arī ir izveidota speciāli šādiem gadījumiem paredzēta sociālā tīkla lapa.
Tāpēc V4 tiek apsvērts saskanot ar mazajiem zaļajiem…. 😀
1. Projektu vadītājs – uzrauga iesaistītos cilvēkus, dizainerus, programmētājus, sniedz atskaites vadītājam un kontaktējās ar klientu, brauc, meklē, domā
2. Programmētājs, viens vai divi cilvēki, vislabāk tos ir dalīt savā specialitātē – front-end cilvēks, kas darbojās ar mājas lapas dizainu griešanu, html maketu izstrādi, IE7 kļūdu labošanām un citām lietām, kā arī kontaktējās ar projektu vadītāju, dizaineri, un ir starpposms starp funkcionālo un tehnisko pusi – Back- End. Back-end cilvēks atbild par visiem tehniskiem procesiem, serveriem, php, sql, datubāzēm, lasa specifikāciju un izpilda specifikācijas prasības. Ja kaut kas nav kā vajag, back-end cilvēks vēršas pie projvada, un saka, front-endā ieviesusies kļūda, lūdzu lai otrs cilvēks izlabo, vai arī rod tam risinājumu. Divi programmētāji uz lielu apjomu ir minimums, ok firmas lapa, var viens visu izdarīt.
3. Dizainers – atbild par to kā viss izskatīsies, jābūt saprašanai par web lietām, jaunākām tendencēm, krāsām un cilvēku psiholoģiju, kā arī ir jāmāk paredzēt vai risinājums būs ērts lietošanā citiem, šeit atkal šie visi cilvēki iedalās UI cilvēks, User Interface cilvēks, kas māk izvērtēt, vai šāds un tāds risinājums būs ērts lietošanā, jo bieži vien dizaineri uzzīmē to, ko nav iespējams sataisīt, vai arī uzzimētā ideja, elements nav pielietojams reālā aplikācijā, programmā, lapā.
Tātad, kā minimums ir vismaz 3-4 cilvēki pie lieliem apjomiem.
Parastās kļūdas ir tur, ka programmētājam liek zīmēt un domāt dizainu. Š o visu posmu pasūtītājs vispirms risina ar dizaineri, un tikai tad kad dizains ir gatavs, nodod to tālāk, protams, ja tas ir liels projekts, vēlams programmētāju piesaistīt jau no paša sākuma klāt pie šiem procesiem, un dod savu pievienoto vērtību izstrādājamam produktam. Katram cilvēkam ir savi darba uzdevumi. Pasūtītājs vienmēr gribēs orķestri vienā personā par vienu samaksu, bet reāli tā tas nenotiek, vai notiek ļoti reti, biežāk rodas problēmas, nekā notiek peļņa vs laiks vs ieguvums, vs ieguldījums.
Otrs, mājas lapa ir kā biznesa instruments, kas palīdz attīstīt uzņemumu, veidot uzņēmuma tēlu, pastāstīt, mēs melni maziņi, bet tagad mums ir lapa un esam redzami.
Vēl viena izteikta kļūda ir tā, ka klienti vēlas lai kāds no šiem IT džekiem, dizainers, programmētājs veido SEO marketingu, sociālo tīklu aktivitātes, utt.. tur ir atkal savi cilvēki, jo jebkurā biznesā ir jāinvestē X līdzekļi, biznesa pamats ir vienkārši risks, risks ar saviem privātiem, investora līdzekļiem, ja grib ielikt projektā 400 – 500 Ls, un izcelt tur nezin ko, tas nekad nenotiek. 🙂
Labi, kādā citā postā paturpināšu tālāk.
Kad varam satikties, bet neviens nepadomā to, vai vispār programmētājs ir no Rīgas, līdz ar to kad tu saki, es esmu no citurienes, bet ir cilvēks, darbinieks, kas apkalpo Rīgas klientus, tad uzreiz tā saruna apraujās. Otrs, izbraukāt uz katru klientu, kas piesakās un grib tikties, īsti nav iespējams viena cilvēka personā, ok ir projektu vadītāji, kas skatās, dara. Parasti es pats personīgi saku, ja tiek reāli noslēgts līgums par atbilstošu summu, tad arī ir vērts braukt pie šāda klienta. Ja man dienā ir divi šādi interesenti, reāli divas dienas jābrauc uz Rīgu, kur nav ne mazākā garanta, ka cilvēks izvēlēsies tieši tevi, tātad programmētājam arī ir jāveido, firmai kaut kāds pašrisks, Vidēji nenostrādāti darbi, plus ceļa, citi izdevumi, kas sastāda pašriska izmaksas vienam šādam klientam. Lai reāli šo pašrisku vēlāk neatpelnītu uz tāmes, izmaksas rēķinu, vieglāk šādas lietas ir nokārtot e-pasta veidā nosūtot detalizētu izmaksu tāmi, par ko kas jāmaksā, plus papildus opcijas, kā arī ja tiek veikta lielāka atmaksa uzreiz, kāds no pakalpojumiem ir lētāks, jeb piemēram mobilai versijai piemērojam 30% atlaidi. Š is situācijas ir ļoti daudz un dažādas.
Tas ir tas pats, kas lielās web aģentūras, reāli programmētājs pelna apkopējai algu, kur klients kas pasūta projektu maksā par web aģentūras foršo biroju rīgas centrā, bosu ceļojumiem un ēģiptēm, utt..
Nevienam nav noslēpums, ka šis pašas aģentūras ņem apakšuzņēmums darba veikšanai un sev paturot procentu no pasūtījuma.
Klients pasūta aģentūrai lapu par 7K, aģentūra freelancerim samaksā 500 Ls dizainam, 600 Ls koderiem, piem, 500 projektu vadītājam, 300 vēl kādam, izdeuvmi, utt… beigās 2-3 K sanāk uzņēmumu peļņa, jeb galveno šefu ienākums, par ko reāli maksā klients.
Aģentūrām ir pluss, ka ir resursi, viens programmētājs slims, pieslēgs citu, projekts būs laikā un bez raizēm, bet par to tiks pārmaksāts, samaksāts, jeb tiks maksāts par risku, kas nekad nenotiks 🙂
Ja izvēlas freelance, vienu, divas personas, tad klients par šo riska daļu nemaksā neko, un riskē pats uz sevi, ja riska faktors nenotiek, klients ir šo visu ieguvis no tiem pašiem piegādātājiem, tādā pašā kvalitātē, kā būtu gājis pie aģentūras, jo šie cilvēki, gan ņem freelance, gan arī apkalpo aģentūras.
Lūk tā. 🙂
Tagad laboju divus puspamestus projektus, programmētājs pārstāja komunicēt.
Tiko draugs dabūja atteikties no projekta kurā jau ieguldīti 1000 ls, programmētājs izkūpēja ar galiem.
Ir gadijies ka pats vienkārši pasūtu cilvēku kurš negrib neko maksāt bet idejas būvē līdz debesīm.
Ir gadijies ka atsaku klientam jau pabeigtu lapu un atkaitu atpakaļ iemaksāto naudu, jo tā sapisa prātu ka viena doma ka tik ātrāk notīties 🙂
Tā nu ir ikdiena.
Un foxis varētu beigt pļāpāt. Diez vai tu liela projekta smaku esi ostījis, ne ko daudz saproti no projekta vadības.
Tiko draugs dabūja atteikties no projekta kurā jau ieguldīti 1000 ls, programmētājs izkūpēja ar galiem.
Nevaru neierēkt par šito.
a) Jams ir slinks parazīts, uzņēmās darbu, ko nevarēja izpildīt. Pazuda. Tā arī mēdz notikt. Lielākā vai mazākā mērā klienta vain (stulbums) – dot studentelim veidot 20k projektu par 500 latiem un gaidīt kaut kādus rezultātus.
b) Tu (klients) esi apdaudzīts auns, ar kuru jebkura komunikācija nav iespējama. Iespējams, uzskati, ka programmētājs ir zemākas rases pārstāvis, pilnīgi ignorē viņa profesionālo viedokli, nemaksā algu, uzstādi savus, iepriekš neatrunātus noteikumus, no tevis bieži dzirdams “mans 15gadīgais dēls saprot datoros, viņš saka, ka labāk tā” vai arī mana krūmu kantora tik pat izcilā sekretāre saka, ka viņai nepatīk ko dara podziņa X, viņai nepieciešams lai podziņa X izmantojot melno maģiju izdarītu visu viņas vietā. Labākajā gadījumā, ar Tevi vienkārši pārstās komunicēt – tikai tā iemesla dēļ, ka komunikācija prasa laiku, laiks maksā naudu, un diez vai tāds ambālis apmaksās rēķinu par projekta komunikāciju. Sliktākajā – pasūtīs rupjiem vārdiem.
Preses relīzes