Pētījums: katrs otrais iedzīvotājs mēdz darīt kaut ko telefonā, paralēli sarunājoties ar citu cilvēku

Daudzpakalpojumu uzņēmuma “Tele2” un “Norstat” veiktā aptauja liecina, ka katrs otrais Latvijas iedzīvotājs mēdz darīt kaut ko telefonā, kamēr paralēli sarunājas ar citu cilvēku. Tāpat 42% aptaujāto saviesīgu pasākumu laikā, kurā pulcējas draugi un paziņas, mēdz izmantot telefonu, lai īsinātu laiku.

Ņemot vērā pētījuma rezultātus, kuros redzams, ka ļoti daudzās ikdienišķās situācijās cilvēki telefonus lieto brīžos, kad to nevajadzētu darīt, vai arī veidos, kas traucē apkārtējiem, piemēram, skaļi klausoties mūziku vai skatoties video, “Tele2” kopā ar etiķetes eksperti Kristīnu Sprūdžu un Latvijas Universitātes profesori Zandu Rubeni ir izstrādājis viedtelefona lietošanas etiķeti.

“Ar pieklājības prasmēm neviens nepiedzimst. Tās apgūst un izkopj visas dzīves laikā. Šobrīd visas paaudzes vienlaicīgi mācās pieklājīgi komunicēt un veidot attiecības virtuālajā vidē. Cilvēces pastāvēšanas vēsturē tā ir neierasta situācija. Līdz šim dzīves prasmes, zināšanas un etiķetes normas vecāki “nodeva mantojumā” saviem bērniem”, stāsta etiķetes eksperte Kristīna Sprūdža. “Šobrīd viedierīces ir ieņēmušas informācijas nesēja lomu – tās nodrošina un informē, izklaidē un izglīto, finansē un brīdina. 2022. gada nogalē telefona lietošanas paradumi ietekmē gandrīz visas mūsu dzīves jomas: attiecības, drošību, sekmes, labsajūtu, veselību, karjeru utt. Šodien prasmes jēgpilni veidot digitālo saziņu, kontrolēt tehnoloģiju lietošanu, nesabojāt attiecības starp cilvēkiem, uzņēmumiem un valstīm ir kļuvušas izšķirošas.” 

Veiktās aptaujas dati arī rāda, ka 36% iedzīvotāju ir gadījies, ka telefons iezvanās vai arī tiek saņemts kāds paziņojums nepiemērotā laikā (kāzās, bērēs, teātrī u.tml.).“Telefona lietošanas etiķetes pārzināšana un ievērošana ne tikai samazina dažāda veida sadursmes starp cilvēkiem, bet arī veicina savstarpējo cieņu sabiedrībā. Piemēram, klausoties mūziku, skatoties video vai veicot video zvanus, lietojam austiņas, lai netraucētu apkārtējiem. Nelieto telefonu – nezvani, neraksti, neskaties sociālos tīklus – ja paralēli notiek klātienes saruna. Pie pusdienu vai vakariņu galda viedtelefons nav galda dekors, to slēdz klusuma režīmā un ieliec somā vai kabatā,” saka “Tele2” komercdirektors Raivo Rosts.

Dalies :

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Atbildēt

Jaunākie apskati
Tev varētu interesēt