Apple bieži vien par augstu novērtē savu produktu labošanas izmaksas un apspiež neoficiālus remonta veikalus, draudot ar ierīču garantijas anulēšanu. Iekostā ābola nīdējiem šis gan nav nekāds jaunums, bet pēdējo gadu laikā Apple alkatība ir sasniegusi jaunus augstumus un piespiedusi cilvēkus rīkoties, izveidojot kustību „Right to repair”, kas cīnās par patērētāju tiesībām uz godīgu ierīču remontu.
Lietotājiem, kuri aiznes savu bojāto ierīci uz oficiālu Apple veikalu, tiek sastādīts milzīgs rēķins un teikts, ka jānomaina vairākas nozīmīgas komponentes, pat ja defekts ir niecīgs. VICE Media’s technology un Motherboard galvenais redaktors Džeisons Koblers, kurš bieži veic Apple apskatus, arī saskārās ar šo problēmu: “Ir gadījies aiznest bojātu MacBook uz Apple veikalu un viņi vēlējās $700, lai salabotu ekrānu. Beigās es to salaboju pats, iztērējot vien $50. Un šādi gadījumi notiek visu laiku.”
CBC News, izmantojot slēpto kameru, devās uz Apple veikalu Toronto pilsētā, lai noskaidrotu kā tad ir patiesībā.
Uz veikalu tika aiznests MacBook Pro portatīvais dators ar diezgan biežu defektu – ekrāns nedarbojas kā nākas. Apple eksperts novērtēja bojājumus, paziņoja, ka sensori uzrāda ūdens iekļūšanu korpusā un prognozēja izmaksas vismaz $1200 apmērā, jo esot jāmaina nozīmīgas komponentes.
Pēc tam reportieri devās uz nelielu remontdarbnīcu Manhetenā, kura pieder Luijam Rosmanam. Apple šo darbnīcu klasificētu kā neoficiālu. Rosmans datorus sāka labot koledžas laikos – tas bija kā hobijs. Bet tagad viņam ir pašam savs serviss un miljoniem skatījumu Youtube, kur viņš liek pamācības telefonu un datoru labošanai.
Luijam tika pasniegts tieši tas pats portatīvais dators, kura remontu Apple veikalā novērtēja $1200 apmērā. Pēc korpusa atskrūvēšanas, pāris minūšu laikā tika noteikta problēma – nolocījusies kontakttapa vietā, kur ekrāns savienojas ar pamatplati. Pēc tapas iztaisnošanas ekrāns sāka darboties normāli. Par šādu darbu Luijs nepiestādīja rēķinu, bet ja klients vēlētos pilnībā nomainīt kontakta vadu, tad tas izmaksātu $75-$150. “99% gadījumu, vienkārši nolokot tapu atpakaļ pareizajā stāvoklī, tā izturēs līdz datora mūža beigām”, sacīja Luijs.
Apple vairākkārtīgi ir vērsušies tiesā pret Luiju un citiem „neoficiālo” remontu veicējiem. Kā arī centušies padarīt šos remontus sarežģītākus, pielīmējot baterijas, izmantojot savas unikālās skrūves un operētājsistēmā ieprogrammējot aizliegumu, lai nedarbotos neoriģinālas sākumpogas.
Vaicāts sniegt atbildi uz video redzēto un citiem apgalvojumiem par viņu neētisko darbību, Apple paziņoja, ka viņu lietotājiem vislabāko servisu sniegs “sertificēti eksperti un oriģinālas rezerves daļas”
7 Responses
Kamēr aitas pirks to āboli, tikmēr ābolis viņus cirps. Diemžēl laitu populācija pasaulē ir katastrofāla. 🙂
Long storry short.
Rossmans ar Džessu un vel kaukādiem nesagatavotiem juristeļiem-studenteļiem mēģināja izbīdīt to “bill” pirms kaukāda pusotra vai 2 gadiem. Pretīm nostājā Apple juristi, skaistos uzvalkos, un sapurgāja 70-gadīgiem senatoriem galvas ar to ka nedos nevienam shēmas lai nevarētu katrs pats taisīt garāzā iPhonus un MacBookus. Senīlie senatori protams noticēja. Debīlie studenteļi-juristeļi bija ieradušies uz billa izskatīšanu nesagatavojušies un mēmi. Pakāsa vienā setā.
Tur ir arī kārtīgs NSA “pirksts”. Apple paziņo ka visi dati jāsinhronizē i-mākonī un kad saplīst telefons/kompis tad 1kārši jānopērk nākošais aparāts un jānokačā. Jo jaunajiem macbookiem pat SSD ir uzlodēts. NSA par to ir starā, un tapēc arī sabīdija lai “billu” izskata veci un debīli senatori.
Rossmans vienalga viņus remontē un Apple pidarkantorim iet ga degun daudzi miljoni.
Nu no vienas puses protams atklāta naudas slaukšana. Bet no otras puses nav jau tā, ka kāds liek pirkt to telefonu tieši no ābola. Alternatīvu ir tik daudz, ka katrs pats var izvēlēties savam makam atbilstošo. Ja nevari atļauties tādu remontu, tad vienkārši nepērc āboltelefonu.
Nu tur jau tas joks ka nevienu jau nebrīdina. Cilvēks pieradis pie Macbooka, bet sabojājis, taču izņēmis SSD un pieslēdzis caur pārēju. Izdomājis – pirkšu tādu pašu. Nopērk, nu gadās atkal tizlums – atskrūvē vaļā un ierauga – BĻE, NANDi uzlodēti!
Vai kā 2012 gada MacBook Pro – pēkšņi vairs neslēdzās, nelādējās, totāli nokāries. Izrādās jānoņem baterija uz pāris sekundēm. A lai noņemtu bateriju – jāizārda pilnībā.
Apple jau pārsteidz ar tiem jaunajiem dzelžiem.
Drīz būs jālaiza touchpads lai palaistu netboot. Vai jāuztriep uz kameras nedaudz pingvīna fekālijas, lai varētu ielogoties kā root. Drīz defaultā būs IPv6-only, un ja gribēsi pieslēgties pie IPv4 – jābāž dirsā Apple joystick -> http://www.digitalmusicnews.com/wp-content/uploads/2016/09/airpodaccessory.jpg
Kāpēc vairs nav iespējams labot komentārus savus? Un kāpēc mans lietotāja vārds ved uz kaut kādu linku, kuru nekur profilā nevar labot???
Tapēc ka šitā lapele ir sūdpilna kloāka.
Lai tik blato ar saviem mēsliem-pa to ir jamaksā,Tā ir ka nepietiek ar 300 ero vertu ASUS :D!!!!