Platforma X vakar paziņoja, ka turpmāk tiks marķēti parodiju vai satīras profili, lai tos atšķirtu no citiem kontiem.
Sociālais plašsaziņas līdzeklis X (agrāk Twitter) vakar nāca klajā ar jaunu lietotnes funkciju – parodiju un satīru profilu marķēšanu. Mērķis šiem marķējumiem ir atšķirt reālos profilus no parodijām.
Agrāk lietotāji, tostarp ziņu raidījumu vadītāji, ir sajaukuši parodiju kontu ierakstus ar patiesu cilvēku vai organizāciju izteikumiem. X paziņoja, ka šis marķējums būs redzams gan pie lietotāju profiliem, gan to veiktajiem ierakstiem.
“Mēs ieviešam profilu marķējumus parodiju kontiem, lai skaidri nošķirtu šāda veida kontus un to saturu mūsu platformā. Mēs izstrādājām šīs etiķetes, lai palielinātu pārredzamību un nodrošinātu, ka lietotāji netiek maldināti, domājot, ka šādi konti pieder subjektam, kas tiek parodēts,” teikts paziņojumā.
Jau novembrī pāris reverso inženieru norādīja, ka X strādā pie šādiem marķējumiem. Pašlaik X kontiem etiķete ir jānorāda pašiem. To var izdarīt, atverot sadaļu Iestatījumi un konfidencialitāte > Jūsu konts > Konta informācija un izvēloties opciju “Parodiju, komentāru un fanu konts”.
“Parodiju, fanu un komentāru (PCF) etiķetes izvēlas X lietotāji, lai norādītu, ka konts savā profilā attēlo citu personu, grupu vai organizāciju, lai apspriestu, satīrizētu vai dalītos ar informāciju par šo personu. Ar šo marķējumu šie konti tiek nošķirti, lai nodrošinātu, ka tie nerada neskaidrības citiem vai nepareizi netieši nenorāda uz kādu piederību,” teikts marķējuma aprakstā.
Sociālais tīkls piebilda, ka drīzumā sniegs sīkāku informāciju par to, kad šīs etiķetes kļūs obligātas parodiju kontiem. Uzņēmuma autentiskuma politikā ir norādīts, ka kontu atveidošana nav atļauta, taču platforma pieļauj parodiju, komentāru un fanu kontus, ja tie atbilst platformas noteikumiem.
Avots: TechChurch