Linux ienāk autobūvē

Sākumlapa Forumi Notepad.lv IT ziņas Linux ienāk autobūvē

Tiek skatīts 7 ierakstu – 1 līdz 7 (no 7 kopumā)
  • Autors
    Ieraksti
  • #148003
    samurajs
    Participant

    [imgl]https://notepad.lv/userpix/28_coqos_1.jpg[/imgl]Kompānija OpenSynergy gatavo automobiļiem domātu Linux OS, kas būtu pa pamatu jaunai informatīvi-izklaides sistēmai. Jaunā platforma COQOS, pēc izstrādātāju domām, spēs sadalīt standarta auto procesora SoC resursus starp AUTOSAR (AUTomotive Open System ARchitecture) un Linux audio un OpenGL multimediju sistēmām. Radīsies iespēja izvadīt uz parastā displeja AUTOSAR programmu datus. Līdz ar to auto projektēšana un uzbūve kļūs vienkāršāka, vajadzēs mazāk elektrokabeļu.

    OpenSynergy paziņoja, ka izstrādne ir tuvu noslēgumam, un tikšot demonstrēta CeBIT izstādē Hannoverē 2009.gada martā.

    [img]https://notepad.lv/userpix/28_112529_1.jpg[/img]

    Avots1 ,

    2.

    #189452
    Jaunzems
    Participant

    Kādām markām tas varētu būt?

    #189453
    Loading
    Participant

    Noteikti, ka sākumā šauracainveidīgajiem, jo tie kā traki uz jaunām tehnikām.

    #189454
    msh
    Participant

    Kas tad tās par muļķībām? Tas ir kaut kas jauns? Carputeriem domāti distri kuri spēj iebūtoties niecīgā sekunžu skaitā ir sen uztaisīti. Cita lieta ka ražÃµtāji šādu faktu ir ignorējuši. Bet tas nevienam neliedz nopirkt carputeri, uzlikt linuksi un to lietot. Kamēr vēl pienāks laiks kad es tādu nopirkšu, ir garantēts ka varēs carputerī iebāzt socket AM2+ [vai vēl jaunāka socketa] proci 🙂

    #189455
    Aldis
    Participant

    msh – ideja mazbik ir cita, nevis kads OS tur griezhas, bet ka shis OS ari stradas ka multimediju OS, ieksha usb, mp3 playeris, ganjau gps, u.t.t.. nevajadzes nekadu papildus aparaturu lai piemeram palaistu radio, mp3 playeri, video, un tas neietekmees arii parasta masiinas kompja gaitu – 2 in 1, nevis ka taga – mashinas kontrolei kkas galigi cits [protams ieksha ir kkads OS], un radio ir kkas cits + gps navigacija atkal panelii kaa cits aparats! 😛 😀

    #189456
    msh
    Participant

    Tā arī neredzu tur neko citu – aizej kaut vai uz https://store.mo-co-so.com/ un apsties ;. Un, protams, ar motora vadības bloku to neapvienos, par to nav ne mazāko šaubu. Es redzu ka tev nav ne mazākā priekšstata par dažādu mašīnas elektronikas ierīču darbību. Man tevi nāksies apbēdināt ka dažādos vadības blokos nav neviena OS – pirmkārt, digītālie motoru vadības bloki parādījās ātrāk par jebkādu os – nu labi, dos neskaitās, otrkārt, atšķirībā no os, kam jāielādējas, ROMos ieceptā firmware palaižas momentā kad ieslēdz aizdedzi un ieslēdzas ECU – iztēlojos tevis piedāvāto variantu – pagriez atslēgu un gaidi kamēr ECU paliek lietojams, kaut vai dažas sekundes 😀 Treškārt, ir vajadzīga stabilitāte un garantija – tāpēc vienā vadības blokā mēdz apvienot tikai ierīces, kuras izmanto vienus un tos pašus izpildmezglus – piemēram, uz ABS bāzētais ESP abi ir iebāzti vienā kastītē – iedomājies situāciju ka kaut kāda bezsakara dēļ nodeg ABS vadības bloks bet tur ir tavs variants un tas parauj līdzi vēl motora vadības bloku un visu pārējo – un tad maini zelta cenā esošu bloku 🙂 Un visbeidzot – tie mūsdienu proču jaudas cipari tur nafig nav vajadzīgi 🙂 Viens piemērs – iekš pasaules lētākā programmējamā vadības bloka – MegaSquirt – open source arhitektūra bla bla bla – iekšā atrodas 24 MHz 16 bit procesors, 128 KB flasha [jā, tā kā tas ir programmējams, tad tur nav ROMs 🙂 ] un 4 KB RAMa. Manam divdesmitgadīgajam audī vadības bloka cipari ir garantēti vēl vājāki – 8 bitu procis un tādā garā – es domāju ātrāk par deviņdesmito gadu vidu tur neko stiprāku arī nelika. Un kāpēc tur neko īpašu nevajag – piemēram tiem pašiem vecajiem vadības blokiem, piemēram, degvielas kartei viens lielums ir apgriezieni 16 pakāpēs [precīzi neatceros bet laikam 16, varbūt mazāk], otrs ir gaisa masa 16 pakāpēs un to karti vēl cilā uz augšu vai leju motora temperatūra 16 pakāpēs un vēl daži lielumi – kopā sanāk diezgan skaists iespējamo degvielas padeves daudzuma lielumu kombinācijas – laikam tas skaitlis bija ar pieciem cipariem. Vēl pāris aizdedzes kartes un viss. Tā lūk.

    Ä€, un vēl starp citu – kas tās par mūsdienu mašīnām, kurām navi un radio ir “pavisam kas cits”? Kaut kādi pie mums nepieejami ķīniešu šroti? 😀 Tāda fīča kā navi sāka parādīties pagājušā gadsimta deviņdesmito gadu vidū – jau vecie labie audī C4 A6 bija pieejami ar RNS-D navi kas ķer radio, atskaņo diskus ar čeindžeri, rāda tv, ja ir tv tjūneris ieinstalēts, rietumos vēl ļauj navigēties [kaut kādas sūdīgas lv kartes pieejamas vienīgi pašiem jaunākajiem navi] un tādā garā.

    P.N. Vēl par tavu iedomāto neeksistējošo multimēdiju linux – pagooglē vārdus “carputer” un “linux”, atradīsi vismaz vienu distru [sen neesmu skatījies]. Tā kā tās taisa cilvēki kas to izmanto un carputeriem jau sen ir touchscreen un tamlīdzīgas lietas, es baidos ka tu atklāj ameriku un velosipēdu 😀

    Vai kas par garu tekstu sanāca.

    #189457
    Aldis
    Participant

    Garš sanāca – izlasīju un gudrāks tapu, paldies par paskaidrojumu, tapec japiekrit – ka rakstaa nav mineets nekas jauns 😀 🙂

Tiek skatīts 7 ierakstu – 1 līdz 7 (no 7 kopumā)
  • Jums ir jāpieslēdzas sistēmai, lai varētu komentēt šo tēmu.
Jaunākais portālā