Tehnoloģijas Ziņas

Atdzimst lenšu magnetofoni

Nebijis gadījums: Diseldorfas (Vācija) uzņēmums Roland Schneider Precision Engineering šomēnes laiž tirgū četrus lenšu magnetofona modeļus ar zīmolu Ballfinger. Tādi pasaulē nav tikuši ražoti jau pārdesmit gadu. Modeļiem M063H5, M063H3, M063H1, M063HX katram būšot savas unikālas funkcijas. Tā kā par bāzi ņemta studijas magnetofona konstrukcija, tad arī cenas kāpj mākoņos. Lētākā ierīce maksās 9500 EUR, bet flagmanis Ballfinger M063H5 veselus 24000 EUR. Par to tas ir apgādāts ar audiomontāžas sistēmu, trim tiešās piedziņas elektrodzinējiem, analogajiem līmeņa indikatoriem un dabīgā riekstkoka sānu paneļiem.

Prototipus izrādīja jau pagājušajā gadā izstādē Hamburgā, un tie uzreiz iekaroja melomānu interesi. Nebija šaubu, ka šai precei noiets būs.   Rolanda Šneidera firma veselus sešus gadus izstrādāja jaunās paaudzes lenšu magnetofonus. Vēl izstrādes laikā tika saņemti pasūtījumi no 80 starpniekfirmām visās pasaulē. Analogā aparatūra atkal atgriežas skaņu ierakstu studijās. Lady Gaga, Ryan Adams un The Black Keys ir tikai daži no mūziķiem, kuri pēdējos gados ierakstījās uz analogajiem datu nesējiem.

Līdzīgi raksti

  1. Nav pārāk skaļi teikts, atdzimst? Aizrauties ar lenšu magnetofoniem ir ārkārtīgi dārgs prieks. Pat 70tajos, 80tajos šādi magnetofoni bija retajam, salīdzinot kaut ar plašu atskaņotājiem. Apkope arī salīdzinoši sarežģīta tiem aparātiem…

    • Domāju, ka nav pārspīlēti teikts. Protams, šādas iekārtas nav meinstrīma publikai domātas. Bet DJ un citi muzona spečuki labprāt pirks. Atceros jaunību, kad Bulduros alus bārā bija gramofons ar visu gulbja kaklu, un uz tā spēlēja Bellacord plates. Vienreizējs fīlings, nesalīdzināt ar bezpersonīgo kompi, ko lieto mūsdienās.

Atbildēt