Apskats: Dungeon Siege 3

Sākumlapa Forumi Notepad.lv IT ziņas Raksti Apskats: Dungeon Siege 3

Tiek skatīti 1 ieraksti – 1 līdz 1 (no 1 kopumā)
  • Autors
    Ieraksti
  • #154390
    shady
    Participant

    Š omēnes iznāk jau otrā ilgi izstrādē esošā spēle – Dungeon Siege 3. Dungeon Siege sērija aizsākās divtūkstošā gada sākumā, kad spēļu industriju pārplūdināja Diablo kloni. Š…emot vērā, ka nākošgad sērija svinēs savu desmit gadu jubileju, laiks ir pierādījis, ka Dungeon Siege ir veiksmīgs klons. Trešo spēles daļu izstrādā Obsidian Entertainment – RPG meistari. Fani var nesatraukties, jo izstrādātāju maiņa diez vai ieviesīs kardinālas izmaiņas sērijā, jo jaunie izstrādātāji strādās Dungeon Siege sērijas „tēva” Krisa Teilora vadībā.

    Spēles stāsts arī turpina Dungeon siege 2 sižeta līniju un visu sēriju. Stāsts nav diez ko oriģināls, darbība risinās karaļvalstī ar ļoti lakonisku nosaukumu – Eb, ar kuru sērijas fani ir pazīstami jau no pirmās daļas. Ebā viss bija lieliski, karalistes absolūto monarhiju stiprināja un uzturēja militāri – politiska organizācija „10. Leģions”. Līdz brīdim, kamēr uzrodas ar režīmu neapmierināti indivīdi. Viena no tādam bija Džeina Kasindere, viņas varaskāre un alkas pēc pārmaiņām noved līdz tam, ka tiek mests izaicinājums „Leģionam”. Liktenīgajā kaujā starp ”10.Leģionu ” un Džeinas Kasinderes atbalstītājiem , ne bez tumsas spēku palīdzības, uzvarēja Džeinas spēki. „10. Leģions ” ir sakauts un pēdējās tā paliekas bēguļo no vajātājiem. Tā kā iepriekš minēju, ka sižets ir klišejisks, tad no Dungeons Siege 3 priekšvēstures ir skaidrs, ka Džeina Kasindere ir galvenā ļaundare un mums nāksies spēlēt par kādu ar „10. Leģionu” saistītu tēlu. Mums, kā vienam no nedaudzajiem desmitā leģiona izdzīvojušajiem biedriem, tiek dots titānisks uzdevums – atjaunot un atkal celt saulītē „Desmito leģionu”.

    [img]https://notepad.lv/userpix/29_dungeon_siege_iii_1_1.jpg[/img]

    Spēle veidota, kā Action RPG ar nenosakāmu skata punktu – ne īsti izometrisks, ne īsti trešās personas skats. Spēlēt no trešās personas skata punkta ir tīrās mocības, jo kamera uzvedās mistiski, zemāk par noteiktu punktu nolaist nav iespējas un pietuvināšanai arī ir diezgan nepatīkams ierobežojums, šis defekts ļoti traucē veiksmīgi ceļot pa spēles lokācijām, jo bieži vien nākas ieskriet un uzrauties uz augsta līmeņa pretiniekiem, no kuriem nākas bēgt, glābjot savu ādu. Sen nevienā spēlē nebija nācies ne no viena bēgt, citādāk iekš Dungeon Siege nevar, jo izstrādātāji ir uztaisījuši absolūti nejēdzīgu saglabāšanās sistēmu. Lokācijās ir noteikti punkti, kuros ir iespējams saglabāties, citur to izdarīt nevar. Kā tā var taisīt spēles ?? 2011. gadā saglabāšanas čekpointos ir jābūt automātiskai . Citreiz zaudējot kauju var nākties skriet caur visai lokācijai, lai nokļūtu vietā, kurā tika piedzīvots fiasko. Aizskriešana no punkta A uz punktu B būtu tā mazākā problēma, bet kamēr mēs skrienam uz punktu B nāksies vēlreiz cīnieties ar neskaitāmajiem zema līmeņa pretiniekiem. Lai arī lokācijas ir skaistas un daudzveidīgas, kopumā tās ir viens liels koridoru labirints. No punkta A uz B var nokļūt tikai pa vienu ceļu.

    Uzsākot spēli, mums jāizvēlas kāds no piedāvātajiem četriem tēliem. Auksto ieroču speciālists un muskuļu kalns, karavīrs Lukas. Lukasam piemīt visas klasiskās RPG karavīru klases īpašības. Galvenie raksturlielumi ir spēks un izturība un māka izmantot smagos ieročus. Lukasam un pārējiem trim varoņiem ir divas „kaujas stājas” jeb kaujas režīmi. Karavīra klasei abi režīmi ir tuvcīņas, viens no tiem ļoti spēcīgs, bet vērsts tikai pret vienu pretinieku. Otrs režīms nodara mazākus bojājumus pretiniekam, bet darbojās uz vairākiem tuvu stāvošiem pretiniekiem. Man personīgi visvairāk patika Katarīna, varone, kas uz pusi ir ragana, pa mātes līnijai, bet neskatoties uz radniecību ar raganām no maģijas viņa ir diezgan tālu, tā drīzāk aizvieto klasisko fantasy žanra tēlu, kurš darbojās ar loku un bultām, esot efektīvs tālās distancēs. Katarīna kaujā operē ar fantasy spēlēm neraksturīgiem šaujamieročiem, tuvcīņā lietā tiek liktas pistoles un citi dažādi rokas šaujamieroči. No attāluma Katarīna likvidē pretiniekus ar musketēm un bisēm, taču simpātijas manās acīs šī daiļava izpelnījās nevis savu ballistisko iemaņu dēļ, bet gan sievišķīgo formu un seksīgā apģērba dēļ. Vēl sortimentā ir pieejami divi ne mazāk interesanti varoņi, pus cilvēks, pus ugunsgars – Andžālī, kuras galvenais spēks ir uguns maģija. Andžāli ir spējīga pieņemt cilvēka un pēc vajadzības arī uguns gara veidolu. Pēdējais varonis Reinharts, līdzīgi kā iepriekšminētā Andžālī ir variācija burvju klasei, kuras lielās priekšrocības izpaužas vidējā distancē.

    [img]https://notepad.lv/userpix/29_dungeon_siege_iii_2_1.jpg[/img]

    Spēle geimpleja ziņā ir neviennozīmīga. Klasiskā Action-RPG spēļu mehānika „noklikšķini visus līdz nāvei” ir pietiekami primitīva, lai to apgūtu ļoti ātri un ielēktu spēles procesā, baudot spēlēšanas prieku, taču ne vienmēr tas nostrādā, dažreiz pat uz vieglākā grūtības līmeņa nākas piedzīvot bezierunu kapitulāciju. Š ādos brīžos spēle parāda visu savu dziļumu, tad vajadzība piespiež ar izdomu un loģiku pieiet inventāra un kaujas taktikas izvēlei. Inventārs ir pelnījis atsevišķas uzslavas, tik daudz dažādu drēbju, ieroču un citu noderīgu lietu kādu laiku nebija redzētas RPG spēlēs. Nedaudz oldschool’īgā mantu nejaušas ģenerēšanas princips piešķir jēgu nebeidzamo monstru baru slaktēšanai, jo no jebkura nīkuļa var izkrist vērtīga manta. Īstiem RPG cienītājiem patiks garie dialogi, kas palīdz labāk izprast spēles pasauli, tās varoņus un to motivāciju. No Bioware spēlēm Dungeon Siege 3 ir aizņēmusies, jau par žanra standartu kļūstošo „Dialoga riteni”, kas ir ērtāk lietojams, pārskatāms un labāk iekļaujas spēles interfeisā. Par RPG spēles kvalitāti liecina arī nelinearitāte un morālas izvēles iespēja spēlē, kurš gan gribētu, būdams virtuālas pasaules varonis, nespēt ietekmēt globālo notikumu gaitu. Dungeon Siege 3 izstrādātāji solīja vairāku veidu ietekmi uz spēles gaitu, atkarībā no spēlētāja morālās izvēles, īstermiņa, ilgtermiņa ietekmes, ļauj spēlētajam dažādos laika griezumos redzēt savas darbības rezultātus Eb karaļvalsts izmaiņās.

    Mazs īstermiņa ietekmes piemērs : pildot kvestu, ir uzdevums nogalināt dēmonu. Ir zināms, ka dēmons ir saistīts ar maģisku artefaktu, tad spēlētājam ir brīva izvēle vai iet kaujā pret dēmonu tā pat, vai iznīcināt maģisko artefaktu, cerībā ka tas vājinās dēmonu. Es izvēlējos loģisko ceļu – iznīcini artefaktu un tad ej sit novājējušo dēmonu, bet spēles izstrādātāji parūpējās par pārsteigumu – izrādās artefakta iznīcināšanai ir tieši pretējs efekts. Tā morālā izvēle pamatīgi sarežģīja kauju ar dēmonu.

    [img]https://notepad.lv/userpix/29_dungeon_siege_iii_3_1.jpg[/img]

    Ieturot žanra kanonus monstri ir diezgan klasiski, alās dzīvo zirnekļi, purvos kaut kādi puszivju radījumi un mežos mitinās laupītāji, un kapenes, protams, ir apsēduši skeleti un spoki. No daudzajiem simtiem noslaktēto neradījumu atmiņā iespiedies tikai „Vadenoy”, kurš īpaši tuvs būs krievu mitoloģijas zinātājiem, kas ir krievu interpretācija par tēmu purva briesmonis jeb krieviski „Воденой”. Slāvu ietekme spēles sākumposmā ir īpaši jūtama, jo viena no pirmajām lokācijām ir ciemats, kuru apdzīvo iedzīvotāji ar krieviskiem vārdiem, piemēram, Aleksejs, Tatjana, Vasīlijs utt. Tas piešķir patīkamu kontrastu atšķirībā no mistiskajiem elfu un citu neradījumu vārdiem.

    Kā jau kārtīgā RPG, savus varoņus var uzlabot ne tikai ietērpjot jaunās drānas un dodot jaunu sitamo, bet arī attīstot tēla īpašos talantus un spējas, kas katrai klasei ir unikālas, detaļās gan neiedziļināšos, piebildīšu tikai to, ka katru talantu ir iespējams attīstīt divos veidos.

    Vizuāli spēle izskatās labi, detalizēti izstrādātās lokācijas un to daudzveidība priecē aci, bet iepriekš jau pieminētais kameras defekts neļauj pilnībā izbaudīt Eb zemju skaistumu. Ja Dungeon Siege3 grafisko noformējumu vērtēt no izometriska skatu punkta, tad viss šķiet vairāk kā labi. Pa gabalu tēli izskatās labi un maģiskie efekti ir ļoti baudāmi, bet tiklīdz sākās dialogi vai kamera pievilkta tuvāk, Dungeon Siege stājas mūsu priekšā ne tajā patīkamākajā veidolā, izplūdušas tekstūras, kokaina sejas animācija, stiklainas, pat mirušas tēlu acis dialogu vizuālo pusi padara absolūti nebaudāmu. Pie vainas noteikti ir pusgatavais spēles dzinis ONYX, kuru izstrādā paši Obsidian. Rezumējot verdiktu par grafisko noformējumu, gribu uzslavēt Obsidian mākslinieku uzmanību pret detaļām.

    Verdikts: Ļoti kvalitatīvs Action RPG, kurš spējīgs ieraut sevī uz nedēļām. Kopumā patīkams vizuālais noformējums un pasaule, kurā gribās spēlēt. Gaidot Diablo 3 ideāls laika kavēklis.

    Interesentiem iesaku noskatīties arī spēļu traileri:

    [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=yBVGaQex5Lg&feature=channel_video_title[/youtube]

    GameVision.lv

Tiek skatīti 1 ieraksti – 1 līdz 1 (no 1 kopumā)
  • Jums ir jāpieslēdzas sistēmai, lai varētu komentēt šo tēmu.
Jaunākais portālā