Tests: Becker Traffic Assist Z 217

Sākumlapa Forumi Notepad.lv IT ziņas Testi Tests: Becker Traffic Assist Z 217

Tiek skatīts 3 ierakstu – 1 līdz 3 (no 3 kopumā)
  • Autors
    Ieraksti
  • #151941
    RicoPico
    Participant

    Pie manis ir nonākusi Vācijas ražojuma navigācijas ierīce “Becker Traffic Assist Z 217”. Uzreiz jau atzīmēšu, ka šī navigācijas ierīce ir īpaši pielāgota komerctransportam un lielgabarītu auto vadītājiem (Fūres, kemperi, auto ar piekabi). Taču jēdziens “pielāgota” ir tikai viena no aparāta daudzajām palīgfunkcijām, kurā ir iespējams norādīt transportlīdzekļa gabarītus, svaru un citus lielumus, lai navigācijas ierīce maršrutu plānotu izvairoties no šaurām ieliņām, tuneļiem un ceļiem, kuros ir kādi ierobežojumi (Latvijā nedarbojas). Pilnvērtīgi savu darbu Z217 veic arī vieglajā automobilī, braucot ar motociklu, velosipēdu vai ejot ar kājām. Pielipināts pie auto vējstikla, šis aparāts var lepoties ar glītu dizainu, 99% Latvijas teritorijas karšu pārklājumu, plašu funkciju klāstu, augstu cenu un… Un, diemžēl, arī pa kādam trūkumam un nepilnībai. Raksta turpinājumā pastāstīšu par katru augstākminēto punktu mazliet smalkāk.

    [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=lie7dYWi97s[/youtube]

    Navigācijas ierīcei ir patīkama, matētas plastmasas un pulēta metāla apdare. Tā ir tumši pelēkā krāsā, ar glīti noapaļotām malām. Sver aparāts 0.173 kilogramus. It kā nav daudz, taču bikšu kabatā ierūmēta, tā liks par sevi manīt, jo izmēros šis aparāts ir diezgan prāvs- 126,4 mm x 81,6 mm x 18 mm. Korpusā ir iestrādātas 3 fiziskās pogas un trīs atveres. Viena no pogām (slēdzis) pilda On/Off funkciju, otra- “Sleep” funkciju, un trešā- zem displeja, novietotā smukumpoga, ar firmas logo uz tās, izpilda funkciju “Back” izvēlnēs, taču ilgāk paturēta izsauc galveno izvēlni. Tumsā spīd baltā krāsā. Savukārt, par atverēm runājot, aparātā ir paredzēta vieta microSD atmiņas kartei, izeja 3.5mm austiņu spraudnim un pieslēgvieta ārējai GPS antenai.

    [imgr]https://www.bildites.lv/images/iydj1ruoi2nucwl99c.jpg[/imgr]Tas nu par ārējo izskatu būtu viss. Tālāk par to, kas lācītim vēderā. Un vēderā šim ir 533 MHz procesors, SIRF III InstantFixII GPS uztvērējs, 4 GB Flash atmiņa ar preinstalētu 41 Eiropas karti un batereja, kura testa laikā bez ārējās strāvas padeves izturēja nepilnas 3.5 stundas. Droši vien, pie šīs kategorijas (lācīša vēders) var pieskaitīt arī displeju. Un tas ir kvalitatīvs 4.3″ TFT skārienjūtīgs ekrāns ar 24 bitu krāsu dziļumu attiecībā 16:9. Ekrāna izšķirtspēja pikseļos ir 480×272, kas attēla kvalitāti padara ļoti patīkamu. Krāsas sulīgas, pikseļa izmērs niecīgs, apgaismojums lielisks… Taču, kā jau vairumam navigācijas ierīču- grūti saskatāms displejs tiešos saules staros.

    Kas mani nudien iepriecināja, ir Becker kvalitatīvās kartes. Tiesa gan- tālāk par Rīgas robežām šo aparātu man iemēģināt nesanāca, taču varu droši apgalvot, ka Rīga kartē ir. Ar visiem ēku iekšpagalmiem un mazajām ieliņām. Braucot pa pilsētas centru aparātā ielu ieskauj skaistas 3D ēkas. Tā runā, ka ierīce attēlojot arī 3D ainavas braucot pa kalnainu apvidu. Taču, par cik tuvākie nopietnie kalni, laikam, ir Polijā, tad man nesanāca ieraudzīt šo funkciju darbībā. Patiesībā aparātam ir tik daudz dažādu funkciju un iespēju, ka ražotājs to visu pat nav spējis sabāzt vienā aparātā. Tādēļ Becker ir izveidojuši atsevišķu servisu “My Extras” (pieejams caur PC programmatūru “Content Manager”), kurā lietotājs pats var sainstalēt savā navigācijas ierīcē dažādus papildinājumus un jaunas kartes, tādējādi personalizējot savu aparātu tieši savām vajadzībām un untumiem. Uzskaitīšu dažas no ekstrām, kuras ir jau iekļautas ierīcē, to iegādājoties:

    – Lielgabarīta kravas transporta maršruti (Latvijā nedarbojas)

    – Balss vadība (Latviešu valodā nav pieejama)

    – Marco Polo City Guide (Pilsētas ceļvedis, kurš iekļauj sevī daudzus POI)

    – Informācija par valsti (Ar cik promilēm alkohola asinīs var braukt pa konkrētās valsts ceļiem)

    – Brauciena dators, kurš uzkrāj un analizē dažādus brauciena datus

    – Eco Routes palīdz izvēlēties dabai saudzīgāko un ekonomiskāko maršrutu

    – TCM satiksmes sastrēgumu ziņojumi (Latvijā nedarbojas)

    – Ceļu bloķēšana. Pavisam, jeb tikai konkrētos laikos un/vai dienās. Tas nozīmē, ka plānojot maršrutu aparāts izvairīsies no lietotāja bloķētajiem ceļiem.

    – 3D pilsētas un lauku skats

    – Bluetooth (ar iespēju rakstīt un sūtīt SMS caur pievienoto tālruni)

    Pieminēšu vēl dažus faktus, kuri man ļoti patika navigācijas ierīces lietošanas laikā. Piemēram, kā Z217 uzvedas lielākos (sarežģītos daudzjoslu) krustojumos un apļos. Pietuvojoties krustojumam, kartes attēlojuma režīms automātiski pāriet no 3D uz 2D režīmu, kurā krustojums tiek parādīts skatā no augšas. Izbraucot no krustojuma, karte atkal ir skatāma 3D veidā. Forša štelle ir arī auto-zoom funkcija. Proti- ātri braucot, zooms attālinās, rādot lielāku kartes apgabalu, taču stāvot pie luksofora, zooms pietuvinās, rādot vien tuvākās šķērsielas un krustojumus, ar ielu nosaukumiem uz tām. Uz tām, jo ielu nosaukumi kartē parādās 3D veidā- teksta burbuļu veidā (līdzīgi kā komiksos). Starp citu, šīs funkcijas var atslēgt. Gan auto-zoom, gan kā tiek attēloti ielu nosaukumi (2D vai 3D), izvēlēties, kā tiek attēlota pati karte (2D vai 3D; ar 3D ēkām vai bez). Interesantākā lieta, kuru var mainīt, ir izvēlnes ikonu krāsa. Turklāt nevis no definētajām, bet krāsu pats var uzjaukt krāsu paletē. Dīvaina man liekas arī Becker krāsu toņu izvēle. Gan viņu mājas lapā, gan aparāta izvēlnē atrodama tikai Balta, tumši sarkana un melna krāsa. Un neviena cita. Š ķiet, ka viņi mazliet pārcentušies ar drūmajiem toņiem.

    [imgl]https://www.bildites.lv/images/09vhcv6fenbkog3spg0g.jpg[/imgl]Atdzīšos, ka pirmo reizi turēju rokās navigācijas ierīci, kura bremzē. Bremzē atsauces laiks pieskaroties ekrānam. Taču pie tā var pierast. es pieradu, lai gan sākumā biju ļoti ērcīgs par to.

    Ierīcei ir ļoti neērts ieslēgšanas mehānisms. Kaut kur apakšā ir slēdzis On/Off. Ja ierīce ir ievietota auto vējstikla turētājā, tad ieslēgt ierīci ir diezgan apgrūtinoši. Protams, var šo on/off slēdzi vispār neizmantot, un iztikt tikai ar augšējo pogu, kura izpilda Sleep funkciju, taču Sleep režīmā tiek tērēta baterija. Gluži kā laptopam. Pilnu akumulatoru Sleep režīms ir spējīgs izēst mazāk kā 24 stundu laikā.

    Ļoti nepatika ilgais ierīces ieslēgšanās laiks. No Sleep režīma ierīce mostas kādas 30 sekundes, taču izmantojot on/off slēdzi- līdz pilnīgai gatavībai ir jāpagaida vairāk kā minūte. Iespējams, ka man vienkārši bija gadijies kāds ražošanas brāķis, jo ilgo ieslēgšanos varētu saistīt ar aparāta bremzīgumu kopumā. Tā vien liekas, ka operatīvā atmiņa pārāk švaka. Vai arī daļa no viņas nosvilusi. Neorientējos GPS ierīču dzelžos, tāpēc varu tikai minēt kur varētu būt vaina.

    Tālāk- par displeju un kas tajā tiek attēlots. Free-Roam režīmā, kad nav uzstādīts maršruts, uz ekrāna ir redzama sekojoša informācija- Ielas nosaukums uz kuras šobrīd atrodos, mans braukšanas ātrums un atrašanās augstums virs jūras līmeņa metros. Vēl tur var redzēt atļauto maksimālo braukšanas ātrumu konkrētajā ceļa posmā, kuram var ticēt tik pat ļoti, kā TomTom aparātiem. Respektīvi- nevar.

    Savukārt, maršruta režīmā ekrāns tiek nobērts ar papildinformāciju tā, ka gandrīz nepaliek vietas pašai kartei. Bez jau minētās informācijas tur tiek attēlots nākamais un pat aiznākamais veicamais manevrs, skaļuma regulācijas poga un vēl šis tas. Reāli tas viss ļoti traucē. Taču, kā jau teicu- var diezgan fiksi pierast.

    Secinājumi:

    Becker Z217 savā būtībā ir lieliska navigācijas ierīce. Taču nepieciešams zināms laiks, lai pie tās pierastu. Ne viss pirmajā mirklī var šķist perfekts un noslīpēts. Tomēr, ja pierod pie “bremzes” tad aparātu var vērtēt kā ļoti pozitīvu. Tai ir lielisks karšu pārklājums, laba ekrāna izšķirtspēja, 3D ainavas, papildus instalējamas ekstras, skaists dizains, ērta navigācija pa izvēlnēm… Taču šajā medus mucā ir arī kāda darvas karote. Proti- neērts vējstikla turētājs, kurš patstāvīgi krīt nost mēģinot tam piestiprināt navigācijas ierīci. Ja atstājot auto nav nepieciešamības aparātu ikreiz ņemt sev līdzi, tad šo mīnusu var nemaz nepamanīt. Fakts, ka ekrāns nav saskatāms saules gaismā laikam ir vairumam navigācijas ierīču, tāpēc nezinu vai konkrētajai ierīcei to var uzskatīt par mīnusu. Kā stabilu trūkumu šai navigācijas ierīcei varu minēt balss vadību (pēc 500 metriem griezieties pa kreisi). Kaut kas tur nav ar tiem skaņas līmeņiem. Balss ir griezīga un ar dīvainu atbalsi. Taču norādijumus uz ceļa tā veic savlaicīgi, skaidri un nepārprotami.

    Diemžēl arī Becker aparāti nav līdz galam paredzēti Latvijai, jo ierīce piedāvā daudz lielisku funkciju, kuras Latvijā nedarbojas. Satiksmes info, adreses ievadīšana ar balsi, “Truck Routes” komerctransportam… Lieliskas funkcijas, kuras nākas zaudēst, jo dzīvo Latvijā…

    Uz doto brīdi Becker Z 217 Latvijas interneta veikalos maksā ap 250 Ls (Dati ņemti no http://www.salidzini.lv).

    Starp citu, ierīcei nav ierastās QWERTY klaviatūras, taču tai ir kas daudz labāks par QWERTY klaviatūru. Proti- sākot vadīt ielas nosaukumu, parādās tikai nosaukuma turpmākie- eksistējošie burti. Pārējie kļūst neaktīvi. Izskatās tas šādi:

    [img]https://www.bildites.lv/images/44s4aont6669iligr36r.jpg[/img]

    Plusi:

    + Laba displeja kvalitāte

    + Glīts dizains

    + Ispēja pievienot savus papildinājumus, kā piemēram Video un audio atskaņošanas funkciju.

    + Bagātīgs funkciju klāsts

    + microSD karšu lasītājs

    + Liels pluss ērtajai klaviatūrai

    Mīnusi

    – Cena

    – Saulē grūti saskatāms ekrānā notiekošais

    – Nekvalitatīva skaņa (tā, kura norāda kur braukt)

    – Jocīga ieslēgsanas un izslēģšanas sistēma.

    ? -Bremzīgums. Taču es nezinu, vai to tā vieglu roku var pieskaitīt pie mīnusiem. Iespējms, ka tas ir programmatūras gļuks.

    [img]https://www.bildites.lv/images/6u5j7p8xn4v9l5vz0e8j.jpg[/img]

    Tehniskā informācija:

    -CPU: 533 MHz,

    -HD 4.3” skārienjūtīgs ekrāns

    -Rezolūcija: 480×272 pix

    -GPS receiver: SIRF III InstantFixII

    -Flash Atmiņa: 4GB

    -TMC and TMC Premium (Latvijā nedarbojas)

    -Music and video player: MP3, WMA, OGG, MPEG-4 (Š ī iespēja pievienojama aparātam atsevišķi, caur “Content Manager” servisu, kā papildus -ekstra. Bezmaksas.)

    -Attēlu pārlūks: JPG, BMP

    -Li-lon akumulators (bez ārējās strāvas padeves nodrošina ierīces darbību līdz 4 stundām)

    -micro SD karšu lasītājs

    Nobeigumā piedāvāju ieskatu nelielā video, kurā redzams Becker Traffic Assist Z 217 darbībā:

    [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=vryLzOpN0a4[/youtube]

    Un vēl dažas bildes…

    [img]https://www.bildites.lv/images/g82hsj11yury6oit39i.jpg[/img]

    Aizbāztais displejs. Kā redzams- navigācijas kartei gandrīz vairs nav vietas

    [img]https://www.bildites.lv/images/odgw0t9v6mdqhofcgf2o.jpg[/img]

    Smukumpoga, kura pilda Back funkciju. Uz paša displeja nav tādas funkcijas.

    [img]https://www.bildites.lv/images/g62emg37dlofzn2etgae.jpg[/img]

    Instalēto karšu versija

    [img]https://www.bildites.lv/images/9jy1fzxomch1vmemp6d.jpg[/img]

    Navigācijas režīma izvēle

    [img]https://www.bildites.lv/images/gipzjxzi2abbe14m0huy.jpg[/img]

    Aizmugure. Tur ir skaļrunis, pieslēgvieta ārējai GPS antenai un kontaktvieta, kura savienojas ar auto vējstikla turētāju. Caur šo kontaktvietu iespējams uzlādēt ierīci.

    [img]https://www.bildites.lv/images/8ikynv5ifrxf3oqu6sva.jpg[/img]

    Š āds uzraksts parādās katru reizi ieslēdzot ierīci. Daļa patiesības tanī visā ir!

    [img]https://www.bildites.lv/images/wlbfvrk1uax7wg7nb7dj.jpg[/img]

    Galvenā izvēlne.

    [img]https://www.bildites.lv/images/fryexsn1loic963zt1.jpg[/img]

    Pieslēgvietas un cita info.

    #245057
    KristoZ
    Participant

    Īsi sakot – prīmā apraksts-tests! :warn: 🙂 Esi labi pacenties.. :seeker:

    /bet to deviņu minūšu video gan vēl nenoskatījos, tikai pāršķirstīju, bet doma, apmēram, skaidra. ;]

    #245058
    runcio
    Participant

    Labs apraksts/apskats! 😉

    Vienīgais + – vajadzēdja lejaā! 😉

Tiek skatīts 3 ierakstu – 1 līdz 3 (no 3 kopumā)
  • Jums ir jāpieslēdzas sistēmai, lai varētu komentēt šo tēmu.
Jaunākais portālā